woensdag 21 december 2011

bijna kerst




Het is alweer bijna kerst , wat gaat het snel, ineens bedenk ik me dat de kerstkaarten nu toch echt op de bus moeten, dat ik mss toch vanmorgen alvast boodschappen moet doen! Ik hou niet van de supermarkt, kom er liever niet. Nu met extra drukte van de kerst al helemaal niet
Elk jaar verbaas ik me om de drukte die sommige mensen kunnen maken om de kerstdagen
neem alleen al de supermarkt als voorbeelt...de rijen voor de kassa, de dagen voor de kerst..
Alle kinderen hotel-de-botel , ook de ouders klagen zo vreselijk druk te zijn voor kerst
Ik ben er mss te nuchter in, natuurlijk zijn het leuke, bijzondere en gezellige dagen, maar moet het dan zo veel anders dan alle andere dagen van het jaar? Het gaat ons vooral om gezellig samen zijn, ontspannen
Gelukkig doen we dit niet alleen maar met kerst.
Ik ben vastbesloten niet mee te doen aan de drukte, de stress voor kerst...gelukkig mijn kinderen ook niet, ze zijn wel druk, maar dat is normaal..
Gek genoeg merk ik dat deze laatste week voor kerst druk is , en dat ik, net als alle andere mensen, toch ook denk; 'oww de kerstkaarten, oww de boodschappen !'
Omdat vakantie van de kids voor mij inhoud dat er geen afspraken etc worden geplant, is de agenda deze week ook erg vol. Zo is ook de 1e week na de vakantie overvol, maar dat geeft niet, eerst vakantie!
 Bijna kersvakantie , ik kijk er naar uit, vooral voor de 2 jongste kinderen, ze hebben de rust en de ruimte om even 'niks te moeten', echt even nodig.
Moe van sociale contacten, ingewikkelde regels die met gedrag te maken hebben, altijd nadenken wat er word verwacht, wat is 'normaal' , rekening houden met nog 20 andere kinderen enz enz...
Wel is het voor mij even nadenken wat doen we zo de hele vakantie
want naast de rust en ruimte om 'niks' te moeten gaan we ook leuke dingen doen, dat is zo in de winter wel lastiger dan in de zomer.
 We vieren J. zijn kinderfeestje in de vakantie, ook erg leuk natuurlijk! verder had ik bedacht dat we een keer gaan zwemmen , een keer schaatsen en naar het Dolfinarium
Vanmiddag met 5 kinderen naar dansles , J heeft 2 jongens uit de klas uitgenodigt mee te gaan , en dus gaan ze mee, gezellig !
Spannend vind hij dit , 2 klasgenoten die mee gaan naar zijn dansles, wat ie zoooo gaaf vind :-)
Nou mensen fijne dag allemaal, laat je niet gek maken door de kerstdrukte, doe ik ook niet, nu snel boodschappen doen ! ;-)

5 opmerkingen:

  1. jij ook hele fijne dagen,en nee ik laat mij ook niet gek maken door al die gekte

    ge yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's. Nee, ik laat me niet gek maken. Toch ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele fijne dagen en zeker laat je niet gek maken :-) Ik ben al lekker klaar voor de kerst :-)

    BeantwoordenVerwijderen