woensdag 22 februari 2012

Schoenen kopen.

Voorjaarvakantie, is niet mijn favoriet, echt zo'n vakantie dat er nog niet zoveel te doen is , dat je de winter een beetje zat bent en buiten wil zijn,
Zwemmen....binnen. Overdekte binnenspeeltuin vol gillende kinderen ...bleeee..ik verlang naar buitenlucht en een beetje actie ;-)
Wat mij betreft bewaart de school deze vakantie voor het voorjaar/zomer, dan hebben we zoveel leuke dingen...dit kan natuurlijk niet, dus moeten we op zoek naar andere bezigheden.
Gisteren waren ook mijn kinderen het erg zat en hadden bedacht bij iemand op de koffie te gaan (??!!)
ok is best, bel maar...dat hebben ze gedaan en zo gingen we op de koffie. Daarna, omdat we nog zee van tijd over hadden, even de auto door de wasstraat gehaald, ook erg leuk als je niks te doen hebt..
Vanmorgen al vroeg gingen we met zn allen naar de kapper, daarna op de koffie bij mn vriendin, toen naar het centrum , schoenen kopen voor de kinderen. S en T waren er blij mee. J niet. hij wilde naar huis, of in de auto blijven zitten. Vol zelfmedelijden liep hij mee door de winkelstraat.  Eenmaal in de schoenenwinkel vraagt hij met een zucht ' kan ik nu eindelijk ergens zitten??!!' Ik wijs hem een plek en laat S en T schoenen uitzoeken wat ze leuk vinden, voeten opmeten. Bij J. ik doe het bij hem maar gewoon zelf, dat lijkt me het best. Lang leven de nitendo, zonder op of om te kijken kan ik zn voeten meten.
S heeft hele stoere sportschoenen uitgezocht en heeft met zijn 4 jaar een hele duidelijke eigen smaak, leuk is dat :-) T wilde erg graag zeeslak schoenen (!??!) geen idee wat ze bedoelt, maar zoek maar op dan?!

Dit zijn de schoenen, volgens mij heet het schoenen met een sleehak?
maar nee, volgens dochter echt zeeslak.....prima, zeeslak...
J wil geen nieuwe schoenen, maar heelaas moet het wel.
De verkoopster vraagt hem welke schoenen hij mooi vind?
verstoord kijkt hij op van zijn nitendo; ' Zoekt u maar gewoon iets uit.'
Ik ben nog even bezig met S en de verkoopster loopt verbaast langs de jongensschoenen en vraag nog eens aan J of hij even komt kijken; ' Nee het kan me echt gewoon niets schelen, pak maar iets!'
Samen met de verkoopster zoeken we schoenen voor J, dezelfde als S heeft uitgezocht, alleen een andere kleur, en handig met klittenband..
Wat ben ik blij dat we zo vlot zijn geslaagt !
zomerjassen hadden we vorige week ook al gekocht, laat de zomer dus maar komen !
We lopen naar de mac voor patat en ijs, inmiddels zijn we weer thuis

Morgenmiddag is mijn man vrij en gaan we naar de bioscoop naar de 3d film Hugo
en daarna misschien ergens wat eten ofzo.

4 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk wat een verhaal.En die zeeslak schoenen zijn echt ontzettend leuk!! Missie geslaagd dus.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw,wat een geweldige schoenen allemaal en die met de zeeslak hahahaha,geweldig vindt ik helemaal super,mooi hoor,....XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een super leuke schoenen, wij hebben volgende week vakantie,
    veel succes bij de film morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahah heerlijk zeeslakschoenen :-) Je bent in ieder geval voor iedereen geslaagt en laat zeker de zomer maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen