vrijdag 17 februari 2012

nachtrust verstoord....

  


Zooooo heeerlijk is dat, als het hele huis in diepe rust is, alles stil, midden in de nacht.
Soms als ik wakker word, en ik ' hoor' de stilte, daar hou ik van. Vooral als je je lekker omdraait en verder kan slapen. Wakker gemaakt worden vind ik echt uit den boze, en dat moet je gewoon vooral niet doen.
Herrie midden in de nacht vind ik ook vreselijk, babygehuil...pffff, hanengekraai...grrr ...de nacht hoort stil te zijn.
Vanacht klonken door de stilte geluiden van een riddergevecht, zwaarden die elkaar raken in de gevecht.
KLENG-KLANG-KLENG !!!!!!  Geirriteerd vraag ik me af wat is dit nu weer?!! Grrr...!
Langzaam dringt door dat dit geluid komt van een speelgoedzwaard van S. , deze maakt vanzelf geluid als hij word bewogen, om het gevecht echter te laten lijken....(bizar eigenlijk)
Na het een poosje te hebben aangehoord (in de hoop dat het vanzelf weer stopt) stap ik toch mijn bed uit en ga kijken. Het zwaart ligt op S zijn kamer , en maakt mega herrie, zonder dat hij word bewogen ?!
Voorzichtig til ik hem op en leg hem anders neer, wie weet lag hij gewoon net lekker? ofzo? zie mij nu, midden in de nacht mn bed uit voor een stuk speelgoed, en voorzichtig anders neerleggen , in de hoop dat ie stil is...
Vlug kruip ik weer mijn bed in, na 10 minuten; KLENG-KLANG-KLENG-KLANG
.....aaaaarrggggggg.....weer mn bed uit en loop stilletjes naar S zijn kamer, voorzichtig pak ik het zwaard op en leg hem zachtjes op een deken die er ligt, zal ik hem toedekken?? mss dempt het het geluid??!
of mss gaat hij juist herrie maken? het moet niet gekker worden  2 x in de nacht je bed uit voor speelgoed en op deken leggen en toedekken?!
Ik kruip weer in bed en op t moment dat mn ogen weer dichtvallen begint het zwaard weer  KLENG-KLANG nu ben ik echt boos, wat een onzin ! naast me klinkt met slaperige stem; ' Ik gooi dat ding de schuur in'  Opgelucht zeg ik ; 'Ja! dat moet je doen !!!'  
  ' ja morgen!' 
Dat is balen !! ik heb ook geen zin meer om er heen te lopen en al helemaal niet om naar de schuur te lopen midden in de nacht ! Boos probeer ik het geluid te negeren en te gaan slapen, waarom zit er gewoon geen aan/uit knop op, of kunnen de batterijen er niet uit, bah, wat baal ik !
Naast me klinkt gegrinnik, wat nu weer , wat is er nu leuk aan vraag ik me af.
' Misschien kun je er een blogje over schrijven??!!'  oppert mijn man...:-)

2 opmerkingen:

  1. O,o, mag ik het zeggen? Geweldig, ik moets vreselijk lachen. kZie je helemaal gaan: zwaardje toedekken enzo. En dan je man, Ai dat was geen leuke he. Maar goed. Misschien moet hij de volgende keer het zwaardje toe gaan dekken? Of een blogje schrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha oo heerlijke man heb je zeg.....

    Wat een rotding die zwaard zeg. normaal zit er op die stomme dingen toch een aan en uit knop.

    BeantwoordenVerwijderen