vrijdag 11 november 2011

woensdagmiddag

We gaan kijken voor een proefles , we zitten samen in de auto.
J. en ik.
 J. zit gezellig voor in
dat is altijd als we met zn 2en uit gaan.
J; ' Hoe lang rijden we er over? we hebben nog 30 minuten'
' ongeveer een half uur'
J;' hoeveel minuten?'
' 30 minuten ongeveer'
J; ' Jaha dat snap ik maar hoeveel minuten presies? we hebben nu nog 29 minuten!'
' weet ik niet'
'waarom gaan we deze weg?'
' stil nu maar J.'
' rijden we wel goed? we hebben nu nog 27 minuten!'
'sstt'
'kan je ook een andere weg nemen?'
'ssst'
' hoeveel kinderen zitten er op?'
'ssst'
' Je lijkt wel een slang!! die doet ssst !!'
ik zucht maar eens..
We zijn er bijna, de spanning bij J. is groot
' mama we hebben nu echt nog maar 9 minuten!!!'
We zijn er ..
Bij de deur hangt een bordje met een bak er over
er staat;' Kauwgum verboden'
en het bakje is er om het in te doen..
We gaan naar binnen, een grote hal, je kan je jas er ophangen
het ruikt er fris
gelukkig maar, is erg belangerijk , geur.
Het is er vrij donker , onze ogen moeten er aan wennen
We komen bij een balie, ik vertel de mevrouw dat we hebben gebeld..
we krijgen alletwee een hand , dan komt er een meneer aan die zich voorsteld en een gesprek begint met J.
Het lijkt meteen goed te klikken, ook al merk ik wel dat J. erg moet wennen aan de hele omgeving
Andere kinderen komen binnen , die hebben een pasje , die halen ze door een apperaat.
J. ziet en registreert alles.
We installeren ons op een bank dicht bij de zaal.
ik vertel J. dat hij mee mag doen met de les,
maar hij verzekert mij dat dit echt nog niet kan , omdat hij eerst moet zien hoe het gaat.
ik leg hem voor de zoveelste x uit dat hij het nog niet goed hoeft te kunnen, maar het een les is waar je wat leert.
Dit is moeilijk te begrijpen..
De muziek gaan aan en de les begint, J. zit ademloos te kijken , 45 minuten lang
Steeds als ik zijn aandacht trek, wil praten draait hij zich heeel even om en meld; ' Mam op deze les wil ik !!!"
 Hij hoort niet wat ik zeg, daar heeft hij ook helemaal geen tijd voor, hij wil niks missen.
'Mam mag ik alstublieft op deze les???alstublieeeeft?????'
nu heb ik contakt , hehe..
Ik vertel hem dat dit mag, MAAR dat ik echt wil dat hij het laatste kwartier van de les mee gaat doen..
want ik zie het al gebeuren dat we hier elke week alleen maar kijken omdat J. denkt dat hij het nog niet goed kan..
Nu word hij boos.
ik laat hem kiezen; nu mee doen en ik meld je aan
of we gaan nu naar huis.
Uiteindelijk duw ik hem loop ik met hem de zaal in en zet hem tussen de andere kinderen.
Na wat boze blikken van J. naar mij gaat hij mee doen.
Iedereen is verbaast , zo goed als hij het al kan!
ik trots ! J. verbaast; ze vinden me goed?!
Na de les komt Niel (de man die lesgeeft) naar me toe en geeft aan dat J. bijzonder goed is en
meteen kan beginnen met de les , mag met deze groep meedoen, dus niet wachten tot er een nieuwe groep start, dat is goed nieuws !

Een filmpje van een kind wat aan het breakdansen is , dan weet je waar we het over hebben :-)
Zo gaat J. dus ons huis door..

Ik ben nu vooral trots op hem
ze moesten eens weten daar...hoeveel ' overlast'  het altijd overdergrondrollen, op handen staan enz
heeft gegeven hier in huis.
J. kon niet normaal lopen door het huis , maar bewoog zich altijd over de grond (en tegen de meubels en muren) , Je zou je nek breken over hem hier in huis..
en ik maar denken dat het lastig is Het is goed en knap!
Verschillende keren is me verteld hem op les te doen, hij vind het zo leuk en kan het zo goed !
op school krijg ik van zijn juf van vorig jaar het adres van deze school, die is erg goed en ook erg goed in omgang met kinderen
, dat vind ik ook erg belangrijk.





Onze dochter wilde dit ook erg graag gaan doen!  inmiddels heeft ze ook een proefles gehad en ze is ook zo goed dat ze  meteen met de groep mee te doen, wat een onverwacht talent hebben we toch weer in huis !

Zo zien onze woensdagmiddagen er vanaf nu uit, we zijn er erg blij mee.

2 opmerkingen:

  1. hihi super zeg, leuk toch dat je kids daar zo goed in zijn, kunnen ze eindelijk hun energie kwijt.,die laatste foto,s is een leuke foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's van mijn neef. En knap hoor, als je dat zo kunt.
    J.: zet 'm op!! Ik weet dat je het kan!

    BeantwoordenVerwijderen