maandag 28 november 2011

kerstmarkt in Dusseldorf....

Op tijd vertrokken , ons met zn 5 -en in 1 auto gehesen en op naar Duitsland...
Ik heb er zin in dus..kom maar op..

Nadat we zijn begonnen met koffie en wat lekkers lopen we een plein op.
Het ziet er supermooi en gezellig uit , maar na 10 minuten hebben we het pleintje gehad en vragen ons af of we toch niet de hele rit hebben gemaakt voor dit pleintje? het is toch de grootste kerstmarkt?.. niet dat ik er verstand van heb, helemaal niet, ik ben nog nooit op een kerstmarkt geweest , dus geen idee..
Maar nee de rest is overtuigt dat er toch heus meer moet zijn dan dit , dus zoeken we verder en komen gelukkig veel meer tegen


En kijk hier dan hoe mooie kabauter om te leren schaatsen ! ideaal toch?
zou zoiets ook in paar maten groter bestaan??...ik bedoel...
De kerstmarkt is erg groot en verspreid over de binnenstad, dus lopen we tussendoor ff stevig door , het is gaan miezeren, we turen op een miniatuur kaartje van de stad om te zien waar we zijn en waar we heen moeten. We lopen onder luifels door, lekker beschut. Zo dacht ook een dakloze man , die zat in zijn slaapzak langs de kant op de stoep, pet op en zit er roerloos.
'nou die ziet wel wit'  zo zegt 1 van ons, nou reageert de ander; 'hij is toch niet..dood?'
' Wat? nee toch??'  Voorzichtig draaien we ons om en bekijken de man iets beter 1 van ons bukt zich iets om de ogen van de man te kunnen zien..
' Nee hij beweegt!'
Snel lopen we met zn 5 en verder...stel je voor ..

Tegen een uur of 3 zijn we op zoek naar een warme plek om te zitten en een broodje te eten.
Er word veel verkocht , heerlijke dingen, maar het meeste buiten en zonder tafel en stoelen om ff te kunnen zitten. Maar we vinden een mooie straat vol met horeca , coctailbars, kroegen, pups etc.
Gezellig is het er zeker weten wel, luifels, terraswarmers..
We vinden een leuke tent, of beter gezegt we worden aangesproken door een zeer aardige ober, zeer behulpzaam, maakt een mooie plek voor ons onder de terraswarmers.
En bestellen wat te eten, ik bestel iets met een grote aardappel, op aanraden van de ober, dit was echt het gerecht voor als je daar was, dus prima we zijn tenslotte niet iedere dag in Duitsland.

Het was echt super ! grote aardappel, doorgesneden en erbovenop groente, sous en kip en daaroverheen kaas.

De vriendelijke ober komt regelmatig langs en vraagt dan of alles goed gaat???' ja ja alles goed'
Of hij een foto wil maken? dat wil hij en zie het resultaat.
Nadat hij zo'n 3 keer aan dezelfde persoon heeft gevraagt  of alles goed gaat slaat de twijfel toch wel toe..'zie ik er ziek uit ofzo?'  dat er steeds gevraagt word of alles goed gaat?
Misschien wilde hij gewoon indruk maken !? :-)

Terwijl we er zitten komt er een soort muziekant met een rijdende muziekdoos langs , geen idee hoe ik dit moet uitleggen..het leek wel alsof hij zo uit het boek; ' alleen op de wereld'  kwam lopen, een man met een baard en een pijn en een aapje op de muziekkar.
Snel willen we een foto maken , maar deze meneer heeft haast, of wil niet op de foto...pech voor ons!
Maar na  het eten en na veel lopen zien we hem weer!!! ' kijk hij staat nu stil! snel een foto'
Dit lukt bijna ...maar net als fototoestel klaar is om te knippen, loopt de meneer weer erg snel weg !!!
wat jammer nu ! nu kan ik het niet aan jullie laten zien hoe leuk hij was!


We lopen weer langs een dakloze, maar deze staat gelukkig gewoon op 2 benen , dus hoeven we niet ...nja laat maar
Hij heeft een winkelwagen met spullen en 2 honden ! een dakloze met 2 honden??
ze zagen er goed uit (die honden dan..) en dat verbaast me wel, dat je dakloos bent en wel voor ze kunt zorgen
Het liefste had ik het hem gevraagt hoe hij dit allemaal doet. nja..en als we dan toch in gesprek zouden zijn had ik nog wel veel meer vragen gehad...




Nog ff blazen na alle gluhwijn   en kunnen we met een gerust hart weer in de auto stappen.













5 opmerkingen:

  1. Lijkt me echt een geweldig uitje! Maar ... we hebben geen winterbanden. En die zijn verplicht toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. winterbanden idd verplicht, das wel jammer !
    tenminste als je ze niet hebt
    wij hebben ze ook niet maar ik was meegereden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een geweldig dagje hebben jullie gehad zo met z,n vijven,daar zou ik ook nog wel eens heen willen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige beschrijving van eht dagje uit. Leuk hoor. Nou ja, behalve dan die zwervers en zo. En die ober dan! Mooie meiden zeker he! Evengoed geef mij maar IKEA!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig zeg, zou ik ook wel eens heel graag willen,maar ja zo lang kan ik niet zitten, dus eerst beter worden. Maar ik geniet van je verhaal en de foto's

    BeantwoordenVerwijderen