donderdag 29 maart 2012


Ik stap de keuken binnen, het is al laat, vanavond gewerkt en blij weer thuis te zijn.
Er staan bekers op het aanrecht, veel. Automatisch ruim ik ze in de vaatwasser en vind de bekers op 1 of andere manier vreemt en vraag mijn man hoe die bekers op ons aanrecht komen ' Hoezo ?!'  is zijn verbaasde reactie 'weet ik veel..' voegt hij er nog aan toe., wat ik ook wel weer begrijp, bekers op het aanrecht is tenslotte heel normaal...ik haal mijn schouders maar eens op het zal wel...en plof op de bank, ik zit!
De volgende morgen ruim ik de vaatwasser weer uit en zie weer de ' vreemde' bekers, wij hebben dezelfde, tenminste, bijna dezelfde, deze zijn echt anders en voelen anders, ze zijn gewoon niet van ons ..
Ik vraag de kinderen naar de bekers , geen reactie. Ik vraag T. nogmaals of zei mss weet waar de bekers vandaan komen; ' Oww die heb ik gebruikt...' komt er nogelant uit. 'waarvoor dan' vraag ik verbaast
'Gewoon om te drinken' 
'Hoezo???' 
'Nou we hadden dorst !!'
'Maar waar komen de bekers vandaan? want deze zijn niet van ons!'
'Jahaa ze zijn van de bazar !'
'Je hebt gedronken op de bazar?'
'Jah!'
ik zucht maar eens en vraag haar vertwijfelt of ze drinken heeft besteld en vervolgens de bekers mee naar huis heeft genomen?
'Maar dan neem de bekers niet mee naar huis?!'
'Jawel ze zijn van mij!'
'Nee wij hebben zulke bekers niet!'
'Ik had een pak drinken gewonnen op de bazar..
en zonder bekers kunnen we niet drinken..'
'En hoe kom je dan aan de bekers?'
'Nouhouuuww' *diepe zucht* ' euuuum ' *nogmaals een zucht* ' gekocht op de rommelmarkt en heeeeeel goed afgewassen in de wc!'

Verder deze week een grote zoekaktie gehad naar een sleutelbos die we kwijt zijn geraakt.
Op een gegeven moment liepen we s avonds in het donker met een kinderzaklampje in de tuin te zoeken, mijn man de voortuin, ik de achtertuin (in mn payama)
Nergens de sleutels..
Werk en school ingelicht, beloven te kijken naar de sleutelbos.
Een paar dagen later doorzoek ik nogmaals heel goed de slaapkamer van onze jongste , deze vind het leuk om (andermans) spullen te bewaren en is daar dan ook erg goed in.
Ik vind vanalles , dit moedigt me aan om nog verder te zoeken, hij heeft een grote dekenkist vol met playmobil. De boerderij van playmobil heeft een zolder, ik kijk op de zolder van de playmobilboerderij en heel keurig liggen daar de sleutels...
Ik ben vooral blij...maar wat een boef ! Ik haal hem uit school en informeer of hij echt niet weet waar mama's sleutels zijn?? 'Owwww ik zal straks wel even gaan zoeken hoor Mama!!' 
Ik had de sleutels natuurlijk al, maar toch fijn dat hij dan toch eindelijk van plan was ze zelf terug te geven. :-) Hopelijk is deze 'verstop&verzamel' fase snel voorbij.

1 opmerking:

  1. Lekker, zo'n verstopkereltje. En T dan, o nee he...zal het lekker gesmaakt hebben??

    BeantwoordenVerwijderen