donderdag 15 maart 2012

Gistermorgen om 7.30 uur zou de loodgieter hier komen om verwarming aan te leggen te leggen en om de buitenkraan te verplaatsen.
7.30 uur dan zou het luik van de kruipruimte open staan (onderaan de trap en voor de voordeur)
niet ideaal dus om die tijd. En de waterleiding zou worden afgesloten. En er zou veel herrie worden gemaakt ivm het boren door de spouwmuur.
8.30 uur begint de school pas, dus hebben we de kinderen goed voorbereid.
T ging om 7.00 uur al douchen
J was toen aangekleed en wel beneden en maakte zich grote zorgen hoe hij toch in een half uur zijn brood op moest krijgen?? dat lukt natuurlijk makkelijk!
Maar nu komt de loodgierer om 7.15 al aanrijden, paniek bij J.
15 minuten te vroeg ??!!!
geen probleem vertel ik J, hij heeft zijn eten al op en ik helemaal klaar voor school, dus....
Hij is te vroeg, dat kan echt niet, 15 minuten!!! aldus J
J, luister goed; het is heel vervelend voor je, dat begrijp ik, MAAR het is nu niet anders , dus je zal het moeten accepteren! vertel ik hem resoluut.
Met een diepe zucht en een bezorgd gezicht verdwijnt hij naar de kamer en kruipt op de bank.
Ik loop naar buiten en maak de garagedeur open voor de loodgieter, hij verontschuldigt zichzelf met een spijtig gezicht  voor het feit dat hij toch wel erg vroeg is, even vraag ik me af of hij soms het gesprek van mij en J heeft gehoord, mja wat dan nog..denk ik bij mezelf, het maakt me ziet uit.
S. komt beneden en krijgt een broodje , de herrie vind hij vreselijk en zegt daar ook duidelijk  zijn mening over. Gelukkig kan meneer de loodgieter dit niet horen..:-)



3 opmerkingen:

  1. Zou hier net zo gaan. Heel herkenbaar. Is hij nou klaar, die loodgieter?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes een sterkte samen, 't is vast nog wel ff bezig he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Loodgieter is ,voor nu, zover klaar, die komt straks weer terug als de verwarming geplaatst moet worden :-)We zijn idd nog wel even bezig. Gelukkig hebben we zelf geen hekel aan verbouwen :-) , maar het is voor de kinderen wel erg vervelend.
    tot nu toe valt t allemaal nog mee ...

    BeantwoordenVerwijderen