woensdag 2 mei 2012

communicatie......lastig soms...


Van de week liep ik met S langs deze fontein, en S praat dan graag aan 1 stuk door en zo ook nu...
'Vissen lusten geen water, ze spugen het uit, ze vinden water heeeeel vieees !
ja toch Mama? vissen lusten geen water !'
'Vissen zwemmen in het water, of ze water niet lusten weet ik niet..'
' NIET !! Ze zwemmen helemaaaal niet ! en ze lusten GEEEN water !!'
' Bedoel je soms een draak?'
' NEEE die spuwt vuur !'
Hij stampvoet van boosheid.
Wat nu dan weer vraag ik me af  ...hoe komt hij hier nu inneens weer bij?
ik snap er niets van! S is erg boos om het onbegrip, omdat ik het niet met hem eens ben.
Boos draait hij zich om en wijst het pad terug; 'Kijk dan Mama! daar zijn ze !'
Ik begin het te snappen en vermoed dat in de fontein waterspuwende-vissen zijn.
We lopen later die dag weer langs de fontein en ik bewonder nu de fontein pas echt en zie idd vissen die water spuwen. Samen kijken we ernaar. Wat leuk dat kinderen zoveel meer zien dan wij !
' Zie je wel Mama , ze lusten geen water he? die vissen!?'
'Ja S dat heb je goed gezien'
Met een stalend ventje aan mijn hand loop ik naar de auto :-)

Samen met de 2 jongens zit ik in een ruime hal te wachten , we wachten tot de deuren open gaan
naar de zaal waar we en 5d film gaan kijken.
J heeft er zin in en kan niet wachten , kijkt elke minuut op zn mobiel, mn horloge en de klok die er hangt. S is erg onrustig; ' ik vind het zooo eng' zucht hij inneens. " Je bent pas nog geweest, toen vond je het zo leuk?! '  zeg ik tegen hem. Inneens begint J ook te zuchten en te steunen en kreunt; 'Oww ik vind het ook zooo spannend !!!!!'  'Je wilde er zelf heen?!'  help ik hem herinneren..
'Ja ! ik wil heeel graag, maar ik vind het zoo eng, want ik weet niet hoelaat het begint!!'
Ik probeer J af te leiden door hem te vragen of hij S gerust kan stellen
(werkt vaak zo goed, opdrachtje geven, gevoel geven van grote-grote broer zijn)
J wil het wel en kijkt S eens doordringend aan en zegt;
' Je moet gewoon niet zeuren! anders vind iedereen je een aansteller !!!'
euuuhm juist ja....ik had ietsiepietsie wat anders in gedachten....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten