vrijdag 28 december 2012

Het Wintercircus


 

Vanmiddag was het dan zover; we gingen naar het wintercircus, we vertrokken ruim op tijd... maar door de drukte in de stad liep het allemaal uit, volle parkeergarages, vrachtwagens die laden en lossen middenin een het centrum van de stad, een bus die (om niks) even stil gaat staan en lekker de boel ophoud...
In de brief bij de tickets stond dat de voorstelling om 15.00 uur begon en na 15.00 uur geen toegang meer...we staan voor de parkeergarage, wachten tot er een auto uit gaat komen, want hij is vol...en als er straks al plek is moet je wel net dat ene plekje vinden...nog 4 minuten ...'Weet je de weg wel??' vraagt Jaap me, ja...dat grote gebouw aan het eind van de straat! ..toch?..dat denk ik idd...
Ik vertel de kinderen de gordels los te maken en , als ik het zeg, zo snel mogenlijk uit de auto te stappen en vooral op de stoep blijven lopen!! Het verkeer raast hier overal maarzo langs,
voor , achter, links en rechts, fietsers, brommers , autos enz.  en dat zijn we niet gewent...snel scheur ik het ticket voor Jaap van de 5 tickets af en laat deze achter in de auto, spring zo snel mogenlijk uit de auto, de kinderen volgen in sneltreinvaart, ik roep Jaap nog toe dat de intree voor hem wel geregelt gaat worden, door ons..hoop ik....
We lopen zo snel we kunnen richting het grote gebouw, en wachten ...en wachten ..op de grote kruising, voor een rood stoplicht,  waarvan het volgende stoplicht , in het midden van de weg, waar wij niet staan, waar niemand staat, wel 2 keer op groen springt, daar snap ik niets van , want zonder groen licht voor ons, kan daar helemaal niemand komen. Anyway doorlopen zonder groen ligt had niet gekunt ivm met het verkeer, maar na een paar lange minuten wachten hebben we dan eindelijk groen licht.
terwijl we oversteken, nou ja...rennen , want die verkeerslichten springen ook maarzo weer op oranje en dan hoor je zo'n nerveus getik, weet je wel?! onderweg vraag ik aan een mede-voetganger of we goed lopen naar de stadsschouwburg??? Ja dat doen we..pfftt. gelukkig maar!
Eenmaal binnen leg ik het verhaal uit aan een vriendelijke dame en ze belooft me dat het goed gaat komen en Jaap zonder problemen straks bij ons kan komen zitten. Ideaal !!
De tickets zijn voor gereserveerder stoelnummers, zodoende kunnen we elkaar makkelijk vinden.
We kunnen gewoon naar binnen en op onze plaatsen gaan zitten.
Ondertussen krijg ik een watsapje van Jaap; ' Nog steeds geen parkeerplek!'
ik stuur terug; Maak je niet druk, intree is geregelt!
Nog voor het circus echt begint is Jaap alweer bij ons, en kunnen we genieten van de show.

 
 









 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten